onsdag 2. februar 2011

..litt shopping og kos i Oslo..

Tiden går, og plutselig var det tid for messetur igjen. Denne gangen hadde jeg med meg kollegaen min Hege fra butikken på Madla.
Siden vi er glade i shopping begge to, reiste vi en dag tidligere for å få tid til det når vi først var i Oslo.
Vi reiste fra Sola torsdag morgen, og hadde hele dagen på oss i Oslo.
Når man har vært i Oslo noen ganger før, blir det fort til an man finner noen favorittbutikker og cafeer som man bare må innom. Noen av mine favoritter ligger oppe på Frogner.

På flyet bort leste jeg og Hege en reportasje om en cafe/resturant på Frogner. De lokket med koselig atmosfære og bare økologisk mat.
Vi bestemte oss for å ta lunsjen vår der. Stedet heter Kolonihagen og kan anbefales på det sterkeste.


Utforbi Kolonihagen cafe var det godt med sitteplasser. Tenker dette er en populær plass å sitte når det er sommer.


Kolonihagen serverer bare økologisk mat og drikke...på dagtid består menyen av salater,supper og enkle lunsjretter.


Jeg og Hege fant oss et bord oppe i 2.etasje . Lokalet var kjempekoselig, og bord og stoler var en herlig blanding,siden alt var skaffet gratis eller funnet på bruktbutikker.


Hege har vært nede og bestilt lunsj, og venter tålmodig.


Et glim av cafeen i fra 2.etasje. Det var mange som besøkte Kolonihagen den dagen.

Jeg poserer utforbi, i bakgården. Ved siden av Kolonihagen var det en koselig blomsterbutikk. De hadde pyntet så fint utforbi, så det var veldig sjarmerende bakgården.

En av mine favorittbutikker i Oslo er konseptbutikken til Ti-Mo på Frogner.
Siden det var salg, gikk jeg og Hege ut av butikken med vær vår pose.


Klærne fra Ti-Mo er romantiske med fine snitt. Fargene går mye i jordfarger,og duse pasteller.


Butikken har også et lite cafehjørne der de serverer kaffe og bakevarer.

Denne cardiganen havnet i posen min, pluss en romantisk kjole.



Etter at vi hadde vært på Frogner, tok vi turen bort til i Bogstadveien. Da vi hadde vandret der noen timer var vi sultne igjen.
Denne gangen satte vi oss på TGI Fridays. De har kjempegode hamburgere og verdens beste Jack Daniels saus.


Etter en hel dag med shopping i Oslo reiste vi til Lillestrøm og koste oss masse med resten av Landstil gjengen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar